Στην συνάντηση της Διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Πρόεδρος κ. Voutsinas Giannis Βουτσινας Γιαννης, παρέδωσε υπόμνημα με θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις των νησιών του Αργοσαρωνικού, της Τροιζηνίας-Μεθάνων και των Κυθήρων και τις προτάσεις επ΄ αυτών.
Πρόταση για υδατοδρόμιο στη Δυτική Αττική
Για τις επιχειρήσεις της Δυτικής Αττικής, μίλησε ο Γιάννης Μουρτζούκος, Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, και Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Εστίασης, προτείνοντας την χωροθέτηση υδατοδρομίου, με την έγκριση του Υφυπουργού Ναυτιλίας Κ. Κατσαφάδου, που είδε θετικά την πρόταση αυτή.
Τα θέματα που παρουσιάστηκαν περιγράφονται συνοπτικά:
1. Δρομολόγια Πλοίων
Είναι σημαντικό να υπάρχει έγκαιρη γνωστοποίηση των δρομολογίων ειδικά του καλοκαιριού, ώστε να γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες για τον προγραμματισμό των ξένων και ελληνικών τουριστικών γραφείων. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να υπάρχει γνωστοποίηση τους κατά τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις Δεκεμβρίου-Φεβρουαρίου.
2. Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση Μεθάνων
Τα Μέθανα αν και τυπικά ανήκουν γεωγραφικά στην Πελοπόννησο (διοικητικά στην Αττική), έχουν χαρακτηριστικά νησιού και από δεκαετίες είχαν κύρια πρόσβαση μέσω θαλάσσης. Είναι απαραίτητη η διασύνδεση με την γραμμή Πειραιάς-Αργοσαρωνικός και με τα ταχύπλοα.
3. Συμμετοχή εκπροσώπων Νησιωτικών Επιμελητηρίων στις Διοικήσεις των Λιμενικών Ταμείων
Για να υπάρξει στήριξη των συμφερόντων των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων των νησιών, είναι σημαντικό να συμμετάσχουν εκπρόσωποι των νησιωτικών επιμελητηρίων στα όργανα διοίκησης των δημοτικών λιμενικών ταμείων και των οργανισμών λιμένος.
4. Μεταφορικό Ισοδύναμο
Το σημαντικό αυτό μέτρο που ήταν διαρκές αίτημα των νησιωτικών επιμελητηρίων, παρουσιάζει δυσχέρειες στη λειτουργία του, καθώς παρατηρούνται καθυστερήσεις πληρωμών.
5. Ναύδετοι κρουαζιερόπλοιων
Στα πλαίσια της τουριστικής αναβάθμισης των νησιών του Αργοσαρωνικού, είναι σημαντική η δημιουργία των ναύδετων (αγκυροβόλια κρουαζιερόπλοιων), για Αίγινα, Πόρο και Σπέτσες, όπως έγινε στην Ύδρα.
6. Ζητήματα καβοδεσίας
Ορισμένα επιμέρους ζητήματα διενέξεων μεταξύ επαγγελματιών, θα λύνονταν αν η υπηρεσία της καβοδεσίας για τα τουριστικά σκάφη (ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα), ήταν αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη των δημοτικών λιμενικών ταμείων (με πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού).
7. Αδειοδοτήσεις Υδατοδρομίων
Είναι απαραίτητο να προχωρήσουν ταχύτερα οι διαδικασίες για την υλοποίηση και αδειοδότηση Υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στο Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο Αττικής (Πειραιά). Κάτι τέτοιο θα συνέβαλε και στην ανάπτυξη ημερήσιων εκδρομών (island tour) των τουριστών, από Αθήνα ή Πειραιά στα νησιά του Αργοσαρωνικού.
8. Καταδυτικός Τουρισμός
Η δημιουργία καταδυτικών πάρκων στον Αργοσαρωνικό με ενδεχόμενη δημιουργία τεχνητών υφάλων ή σημείων ενδιαφέροντος (βύθιση πλοίων ή άλλων δομών), θα συμβάλει στην ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στα νησιά.
9. Έλεγχος για Παραεμπόριο
Να ενταθούν έλεγχοι για το παραεμπόριο από το Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., τόσο σε χώρους ΧΖΛ (χερσαία ζώνη λιμένος) δηλαδή κατά την αποβίβαση οχημάτων τροφοδοσίας και λοιπών εμπορικών, καθώς και σε λοιπούς χώρους αρμοδιότητας Λ.Σ (παραλίες κλπ). Αυτό σχετίζεται τόσο με την πώληση τροφίμων και ειδών ένδυσης, όσο και ειδών από πλανόδιους -παράτυπους- πωλητές.
10. Ιδιαίτερη μέριμνα για τους επαγγελματίες των Κυθήρων από τις Αρχές
Είναι απαραίτητο με συγκεκριμένες κατευθυντήριες οδηγίες προς τις Αρχές και τους λοιπούς Κρατικούς Φορείς, να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την ταχύτερη διευθέτηση ζητημάτων που σχετίζονται με την καθημερινότητα των επαγγελματιών αλλά και γενικά την επιχειρηματικότητα στο πλέον απομακρυσμένο και δυσπρόσιτο τόπο αρμοδιότητας του ΕΕΠ, αλλά και της Αττικής.