Την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική επικύρωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης
Οι νέοι σταθμοί του Προαστιακού Δυτικής Αττικής
Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι ακόλουθοι σταθμοί:
• ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
• Ασπροπύργου,
• Βαμβακιάς,
• Ελευσίνας,
• ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
• Λουτρόπυργου,
• Νέας Περάμου.
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ – Κιάτο.
Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε όλο το μήκος, η νέα ΣΓ προβλέπεται με διατομή μονής ΣΓ. Ειδικότερα το τμήμα Λιόσια – ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, η γραμμή έχει μελετηθεί προκειμένου να υπάρχει μελλοντικά η δυνατότητα διπλασιασμού με αξονική απόσταση 3,80 μ., χωρίς ο σχεδιασμός αυτός να θίγει την εν λειτουργία μονή ΣΓ.
Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής.
Επιπρόσθετα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ – Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).
Τι ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών
Την ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική επικύρωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης. Το έργο, προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, διαθέτει αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) και δεν απαιτεί την υλοποίηση απαλλοτριώσεων επειδή βρίσκεται εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου. Θα κατασκευαστεί μια νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων, που θα εξυπηρετεί τις περιοχές του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, του Λουτρόπυργου, καθώς και του Νερακίου, της Νέας Περάμου και των Μεγάρων. Η νέα αυτή γραμμή του προαστιακού θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα διευκολύνει, ευρύτερα, τη μετάβαση των εργαζομένων στον μεγάλο αριθμό εταιρειών διανομής, αποθήκευσης και διαμεταφοράς προϊόντων που έχουν την έδρα τους δυτικά της Αθήνας. Οπως αναφέρει στην «Καθημερινή» στέλεχος επιχείρησης logistics, η υφιστάμενη συγκοινωνιακή απομόνωση των συγκεκριμένων περιοχών λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ, η επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Επίσης, το έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση της Δυτικής Αττικής με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι σταθμοί της νέας επέκτασης είναι ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος και Νέα Πέραμος.
Θα κατασκευαστεί μια νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων.
Προβλέπεται ακόμη η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής. Επιπρόσθετα, το έργο θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου (ΣΚΑ – Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).
Η σύμβαση της επέκτασης του προαστιακού προς τη Δυτική Αττική προβλέπει με προαίρεση και την κατασκευή της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής με μήκος 2,9 χιλ., Λιόσια – Μέγαρα προς τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων, αφότου εκδοθεί η απαιτούμενη ΑΕΠΟ. Το συγκεκριμένο έργο έχει κόστος 8,55 εκατ. ευρώ.
πηγές: Καθημερινή, capital.gr