Με ένα ταξίδι στον χρόνο, όπου η ιστορία συνάντησε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, ολοκληρώθηκαν οι φετινές «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές 2026» από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής. Από τις 21 έως τις 24 Μαΐου, μαθητές και οικογένειες είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξανά τα μνημεία των Μεγάρων, της Ελευσίνας και της Μονής Δαφνίου μέσα από πρωτότυπες βιωματικές δράσεις, γεύσεις αρχαίας διατροφής και καλλιτεχνικά εργαστήρια, αποδεικνύοντας πώς η πολιτιστική μας κληρονομιά μπορεί να αποτελέσει τον απόλυτο οδηγό για ένα αειφόρο μέλλον.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής συμμετείχε και φέτος στον πανελλαδικό εορτασμό του Υπουργείου Πολιτισμού «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές», από τις 21 έως τις 24 Μαΐου 2026.

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία πρόγραμμα πολιτιστικών δράσεων για σχολικές ομάδες και οικογένειες, με στόχο την ανάδειξη της στενής σχέσης της φύσης και του περιβάλλοντος με την τέχνη και την καθημερινή ζωή.

 «Περιήγηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία των Μεγάρων»

Την Πέμπτη 21 και την Παρασκευή 22 Μαΐου, σε συνεργασία με το 5ο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Μεγαρέων, πραγματοποιήθηκε από αρχαιολόγους της ΕΦΑΔΑ περιήγηση σε αρχαιολογικούς χώρους ακολουθώντας την πορεία του νερού προς την αρχαία πόλη και την υδροδότηση αυτής. Η περιήγηση κατέληξε στο αρχαίο υδραγωγείο του Ορκού και στα εκκλησιαστικά μνημεία του Ελαιώνα. Ακολούθησε ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων, συζήτηση για τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων και γεύμα εμπνευσμένο από αντίστοιχες αρχαίες γεύσεις.

«Ελευσίνα, αστικό μονοπάτι… για μύστες της αειφορίας»

Την Πέμπτη 21 και την Παρασκευή 22 Μαΐου, σε συνεργασία με το 1ο και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευσίνας (Ε΄ τάξη)  και το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Ελευσίνας, υλοποιήθηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλάμβανε τη γνωριμία των μαθητών με τα μνημεία του αρχαιολογικού χώρου και το φυσικό τοπίο του, καθώς και  ποικίλες βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Μέσα από το πρόγραμμα αναδείχθηκε ο τρόπος με τον οποίο τα αρχαία μνημεία ενσωματώνονται και εντάσσονται αρμονικά στη σύγχρονη ζωή, ενώ τονίστηκε και η συμβολή του αρχαιολογικού χώρου στην αειφόρο ανάπτυξη της πόλης.

«Ανακαλύπτω τη φύση στη Μονή Δαφνίου»

Την Κυριακή 24 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στη Μονή Δαφνίου εκπαιδευτικό πρόγραμμα για οικογένειες με στόχο την ανάδειξη της σχέσης ανάμεσα στη φύση και την τέχνη, μέσα από τη μελέτη φυτικών διακοσμητικών μοτίβων που αποτυπώνονται σε γλυπτά και ψηφιδωτά. Τα μοτίβα αυτά αποτέλεσαν αφετηρία για μια βιωματική διαδρομή ανακάλυψης με έξι επιλεγμένες στάσεις, τόσο στον αύλειο χώρο όσο και στο εσωτερικό του μνημείου. Η εκπαιδευτική εμπειρία ολοκληρώθηκε με καλλιτεχνικό εργαστήριο ψηφιδωτού.