Ευάγ. Λιάκος: «Το έργο πρέπει να συζητηθεί περαιτέρω με φορείς και κατοίκους. Κάθε Δήμος θα έχει θέμα, αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα»

Μπορεί να πήρε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την σύμβαση κατασκευής το έργο του νέου προαστιακού δυτικής Αττικής, όμως δεν έχουν οριστικοποιηθεί διάφορα σημεία του έργου, όπως αναφέρει ο βουλευτής Δυτ. Αττικής Ευάγ. Λιάκος, μετά από συνάντησή του με την αρμόδια υφυπουργό Μεταφορών Χρ. Αλεξοπούλου.

Όμως, όπως αναφέρει στην Ε, ο βουλευτής Ευαγ. Λιάκος, «Στην πρόσφατη συνάντησή μου με την κυρία Αλεξόπουλου, Υφυπουργό Μεταφορών, συζητήσαμε για όλες τις προοπτικές που δημιουργούνται στη Δυτική Αττική από τον νέο Εμπορευματικό Σταθμό Θριασίου αλλά και για την εξέλιξη του νέου Προαστιακού. Ένα έργο, που κατά τη γνώμη μου, οφείλει να συζητηθεί περαιτέρω μεταξύ των τοπικών κοινωνιών και της κεντρικής πολιτικής σκηνής.

Ζήτησα να υπάρξει περαιτέρω συζήτηση με φορείς και κατοίκους. Η υφυπουργός μου είπε πως θα επανέλθει με λεπτομέρειες γιατί ακόμα δεν είναι σε οριστικό επίπεδο. Πιστεύω πως κάθε Δήμος θα έχει θέμα, αν δεν αλλάξουν κάποια πράγματα».

Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το επόμενο και τελευταίο βήμα που είναι η παρουσίαση στη Βουλή των Ελλήνων και μετά οι υπογραφές. Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ μέλος της Mytilineos. Μόλις ολοκληρωθεί και η διαδικασία παρουσίασης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ, τότε θα απομένει μόνο η ημερομηνία για την τελετή υπογραφής που θα δώσει σάρκα και οστά στην υλοποίηση της πρώτης επέκτασης του Προαστιακού της Αθήνας εδώ και 15 χρόνια.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και δύο δεκαετίες ως  Αναθέτουσα Αρχή. Το έργο είναι στο πρόγραμμα επεκτάσεων του Προαστιακού της Αθήνας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια. Με το έργο αυτή η γραμμή ζωντανεύει και τίθεται και πάλι στην κυκλοφορία. Η γραμμή που θα λειτουργήσει είναι στο τμήμα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα : Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης). Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 132, 61 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 106,95 εκατ. ευρώ).

Ο λεγόμενος Προαστιακός Δυτικής Αττικής, αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης, ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα (ως προαίρεση).

Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Πρακτικά εφόσον το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως όλα τα σιδηροδρομικά έργα, θα χρειαστεί και μια περίοδος δοκιμαστικών δρομολογίων πριν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αποτελεί το μοναδικό αμιγώς κατασκευαστικό σιδηροδρομικό έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο.

Το έργο αφορά στην ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και πιστοποίησή της στις αρχές Διαλειτουργικότητας και περιλαμβάνει εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϋ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου (ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπουργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων).

Επίσης στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.

Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.