Στην τελική ευθεία βρίσκεται η «έλευση» του Small-Scale LNG στην Ελλάδα, με την ολοκλήρωση της κατασκευής του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων LNG (truck loading station) στο τέρμιναλ του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα. Την ίδια στιγμή, στις ράγες μπήκε και η προετοιμασία από ρυθμιστικής πλευράς για τις πρώτες εφαρμογές «εικονικών αγωγών LNG», με την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης από τη ΡΑΕ για την ένταξη των διατάξεων παροχής της Υπηρεσίας Φόρτωσης Φορτηγών υγροποιημένου φυσικού αερίου, στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ.

Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται στις 10 Φεβρουαρίου, ανοίγοντας στη συνέχεια τον δρόμο ώστε να δημιουργηθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο καταναλωτές οι οποίοι βρίσκονται σε απόσταση από το φυσικό αέριο.

Ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων αποτελεί την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση στη νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ συνιστά τον πρώτο «πυλώνα» για την ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας στη χώρα μας. Δεύτερος πυλώνας είναι ο νέος προβλήτας LNG μικρής κλίμακας (ssLNG jetty), που έχει δρομολογηθεί από τον ΔΕΣΦΑ για εγκατάσταση επίσης στη Ρεβυθούσα.

Με την έναρξη λειτουργίας του σταθμού, η Ελλάδα θα προστεθεί στον ευρωπαϊκό χάρτη των εγκαταστάσεων truck-loading, για τον ανεφοδιασμό μη-διασυνδεδεμένων εγκαταστάσεων ανά την επικράτεια, μέσω φορτηγών που θα μεταφέρουν LNG από τη Ρεβυθούσα. Έτσι, ένα πρώτο όφελος από την υποδομή είναι ότι θα παράσχει μία οικονομική και ευέλικτη λύση για ελληνικές βιομηχανίες, βιοτεχνίες, και αγροτικές εγκαταστάσεις σε περιοχές απομακρυσμένες από το δίκτυο φυσικού αερίου.

Το μεγάλο πλεονέκτημα τέτοιων εγκαταστάσεων είναι πως δημιουργείται πλέον η δυνατότητα μεταφοράς αερίου σε απομακρυσμένους χρήστες πιο εύκολα, πιο οικονομικά και πιο άμεσα, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για ανάπτυξη έργων εντάσεως κεφαλαίου, όπως οι αγωγοί φυσικού αερίου. Με τον ίδιο τρόπο θα αποκτήσουν πρόσβαση στο καύσιμο ακόμη περισσότερες περιοχές στη χώρα, καθώς σε πρώτη φάση η τροφοδοσία των δικτύων διανομής στη Δυτική Ελλάδα (Πάτρα, Πύργος, Αγρίνιο), που θα κατασκευάσει η ΔΕΔΑ, θα τροφοδοτούνται μέσω ενός «εικονικού αγωγού LNG».

Στην περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας, ο ανεφοδιασμός μέσω βυτίων LNG που ξεκινούν από την Ρεβυθούσα θα αποτελέσει μεταβατικά λύση, έως ότου ολοκληρωθεί η επέκταση του δικτύου μεταφοράς αερίου μέχρι την Πάτρα. Ωστόσο, όπως έχει δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας, μετά την κατασκευή του αγωγού, η λύση αυτή θα αποτελέσει προπομπό για την αξιοποίησή της στο μέλλον και σε άλλες περιοχές, απομακρυσμένες από το ΕΣΜΦΑ. Κι αυτό γιατί, μετά την κατασκευή του αγωγού υψηλής πίεσης, οι υποδομές για την τροφοδοσία των τριών πόλεων μέσω LNG θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες περιοχές όπου θα προκριθεί η τροφοδοσία τους με υγροποιημένο αέριο με βυτιοφόρα.

Την ίδια στιγμή, ο σταθμός φόρτωσης βυτίων θα επιτρέψει να κάνει «πρεμιέρα» το LNG bunkering στο λιμάνι του Πειραιά. Κι αυτό γιατί τα πλοία μικρής χωρητικότητας θα ανεφοδιάζονται με αέριο μέσω βυτιοφόρων από τη Ρεβυθούσα.

Το ssLNG jetty θα διευρύνει τις δυνατότητες LNG bunkering, δίνοντας τη δυνατότητα ανεφοδιασμού και με τη διαδικασία ship to ship, χάρις στην οποία θα μπορούν να υποστηριχθούν μεγαλύτερα σκάφη, όπως κρουαζιερόπλοια. Έτσι, θα ανοίξει τον δρόμο ώστε το λιμάνι του Πειραιά να εξελιχθεί σε μία σταθερή βάση για τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο.

πηγή