Στη βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δυτ. Αττικής του ΚΚΕ Χρήστου Τσοκάνη, με θέμα τον κίνδυνο βιομηχανικού ατυχήματος και τη ρύπανση στην περιοχή της Δυτ. Αττικής.
Στην παρέμβασή του, ο Χρ. Τσοκάνης ανέφερε τα εξής: “Ένα ηφαίστειο, κατασκεύασμα της άναρχης καπιταλιστικής ανάπτυξης που πάνω από όλα βάζει τα κέρδη των ομίλων με κόστος τις ζωές των κατοίκων και των εργαζομένων της περιοχής», ανέφερα χαρακτηριστικά ως βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στην Ολομέλεια στο πλαίσιο της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ σχετικά με τα πρόσφατα περιστατικά διαρροής πετρελαίου από αγωγούς ενεργειακού ομίλου στη Δυτική Αττική.
Πιο συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 20 Γενάρη σημειώθηκε διαρροή πετρελαίου κοντά στη γέφυρα του Σαρανταπόταμου στην Ελευσίνα και έφτασε μέχρι τις εκβολές του χειμάρρου στον κόλπο της Ελευσίνας, μετά από εργασίες συντήρησης σε αγωγό της HELLENIQ ENERGY, ενώ λίγες μέρες μετά, προκλήθηκε εκτεταμένη ρύπανση, πάνω από 40 κυβικά πετρελαίου, στην οδό Μεγαρίδος στον Ασπρόπυργο, λίγο πριν την εθνική Οδό.
Είναι πέρα για πέρα λογική η μεγάλη ανησυχία που αισθάνονται οι κάτοικοι των περιοχών, δεδομένου ότι δεν υπάρχει και κάποια ενημέρωση για την έκταση της μόλυνσης από το συγκεκριμένο περιστατικό, επισημαίνοντας, ακόμα, και την «προκλητική σιωπή» των αστικών ΜΜΕ για τα εν λόγω συμβάντα.
Ειδική αναφορά έγινε και στην έντονη διαμαρτυρία που έχουν εκφράσει οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της περιοχής ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για δημιουργία νέων αγώνων μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντων διύλισης για λογαριασμό της HELLENIQ ENERGY, οι οποίοι θα συνδέουν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας από τον Ασπρόπυργο στην Ελευσίνα και θα επεκτείνονται μέχρι τη Νέα Πέραμο, παράλληλα της νέας επίγειας σιδηροδρομικής χάραξης του λεγόμενου προαστιακού Δυτικής Αττικής.
Το ΚΚΕ έχει αναδείξει πολλάκις την ανάγκη για λήψη μέτρων πρόληψης και προστασίας ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Έκτασης στη Δυτική Αττική, τονίζοντας πως η άναρχη δόμηση, η λειτουργία μονάδων υψηλής επικινδυνότητας και η παντελής απουσία κρατικών ελεγκτικών μηχανισμών εντείνουν αυτόν τον κίνδυνο.
Καλούμε, επομένως, εκ νέου την κυβέρνηση να λάβει αυτά τα μέτρα πρόληψης και προστασίας από βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης έκτασης, να πραγματοποιηθεί ενημέρωση για τους μηχανισμούς συντήρησης των αγωγών που διέρχονται στο υπέδαφος της Δυτικής Αττικής και τη ματαίωση εγκατάστασης νέων εντός του οικιστικού ιστού της περιοχής, όπως και να αναλάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τα δυο περιστατικά διαρροής πετρελαίου και να απορυπανθούν πλήρως τα σημεία της μόλυνσης.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ, είπε πως για το δεύτερο περιστατικό της εκτεταμένης ρύπανσης χρειάζεται «πιο επισταμένη» έρευνα. Ωστόσο, σε ό,τι αφορά το πρώτο περιστατικό, δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι πρόκειται για απαρχαιωμένους αγωγούς, στηλίτευσε την ανάγκη αντικατάστασής τους, ισχυριζόμενος ότι δήθεν το ΚΚΕ διαφωνεί με κάτι τέτοιο.
Στην πραγματικότητα αυτό που επίτηδες απέκρυψε ο υπουργός είναι ότι, όπως του εξήγησε στη δευτερολογία του ο Χρ. Τσοκάνης, η διαφωνία του ΚΚΕ έγκειται στο γεγονός οι νέοι αγωγοί να περνούν μέσα από τον οικιστικό ιστό, καθώς προβλέπεται να τοποθετηθούν παράλληλα και κάτω από τη νέα επίγεια σιδηροδρομική χάραξη του προαστιακού Δυτικής Αττικής”.